vrijdag 9 juni 2017

glutenvrije falafel - glutenfree falafel - highlighting old recipes




Een weekend recept. Vandaag wil ik mijn "oude"recept van falafel maar eens onder de aandacht brengen.
Gisteravond maakte ik een variant met gekookte kikkererwten en gierst. Ze waren ok. Ze zagen er prachtig uit, maar erg los van structuur en een beetje nattig. Niet goed genoeg voor het blog, dacht ik.
En toen herinnerde ik me dat ik dit jaar af en toe eens een `oud ´recept zou plaatsen. We worden overspoelt met recepten en foto´s, dus is het niet zo gek dat recepten heel snel naar de achtergrond verdwijnen, wat jammer is.
Dus als je zin hebt in knapperige, smakelijke  falafel, begin dan vanavond met het in de week zetten van de kikkererwten en maak ze morgen. Misschien wel met de glutenvrije pitabroodjes die ook wat tijd vergen, maar je bent dan toch al bezig. Ze zijn veel lekkerder dan uit de winkel!!



A weekend recipe, a golden "oldie", but so worthwhile.
Yesterday I made a variation with cooked chickpeas and  millet. It was ok. They looked great, but were a bit soggy and fell apart when eating. Not good enough for the blog I thought. But I remembered that I planned to highlight some old recipes this year and this great falafel recipe popped into my mind. These are great. Crispy on the outside and very tasty on the inside.
So please, give it a try. Start tonight with soaking the chickpeas and eat them tomorrow!!
Maybe with my gluten free pita breads. They cost some time to make, but you are already busy making the falafel. And they are so much better than store bought ones!!


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...