vrijdag 11 juni 2010

rucola-basilicumpesto

De rucola groeit als kool. Ik zaai iedere week een bakje, zodat ik de hele zomer versgeoogste rucola van mijn balkon kan plukken.
Van de basilicum die ik op de markt kocht maakte ik deze heerlijke rucola-basilicumpesto. Heerlijk op geroosterde courgettes in pasta pesto of in de soep.

Ook al is het weer nu niet echt zomers, de komende recepten zijn voor elke dag, maar samen vormen ze een feestelijk etentje als je de zomer wilt vieren.
Op het menu staat pasta met pesto, tomaatjes met basilicum, geroosterde groene asperges en courgettes, tofoebolletjes in tomatensaus en mispels uit de oven met ricotta en honing.

Rucola-basilicumpesto

100 g rucola en basilicum
2 tenen knoflook, grofgehakt
40 g pijnboompitten
50 g parmezaan, geraspt
zout en peper
olijfolie

Pureer de rucola en basilicum samen met de knoflook, pijnboompitten en parmezaan in keukenmachine of vijzel en voeg dan steeds een scheutje olijfolie toe tot je een smeuïge pesto hebt. Breng op smaak met versgemalen peper en eventueel wat zout.
Heerlijk met spaghetti en geraspte citroenschil.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...