dinsdag 27 april 2010

saladida

Ondanks mijn moodswings, ik heb volgens mij last van overgangsverschijnselen, kan ik gelukkig vrolijk worden van het weer en van koken.
Koken doe ik elke dag minstens 1 keer, dus dat zit wel goed. Het weer kan ik, ook gelukkig, niet beïnvloeden, maar vandaag had ik niet te klagen!
Vandaag een supermakkelijk, supersnel en supervrolijk bijgerechtje, wat ik af en toe in Sikkim, althans iets gelijkends, als salade bij de rijst at! Wees creatief met wortel!

Saladida

1 winterwortel of een stuk ervan, in plakjes van 4 mm
1 stuk komkommer, ook in plakjes van 4 mm
1 rood uitje, in dunne ringen
wat kerstomaatjes, in plakjes
1 onbespoten limoen of citroen, een paar plakjes en in kleine driehoekjes
basilicum
koriander
peper en zout

Kijk naar het plaatje, pak je mooiste platte schaal en maak prachtige hapjes.
Bestrooi met kruiden naar smaak en giet evt. nog een scheutje olijfolie erover.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...