donderdag 21 januari 2010

almendras al pimentón
















Morgen ga ik een fijn Spaans dinertje maken en als voorbereiding heb ik zonet vast een kleine snack voor bij de borrel gemaakt . Zo klaar en erg lekker.
Het is wel gevaarlijk om ze nu al te maken, want net als de vanillewalnoten zijn deze amandelen verslavend lekker!!
Ik ga verder een tortilla maken, kikkererwtensalade en garnalen in tomatensaus of met veel knoflook gegrilled. Ik heb er nu al zin in.
Dat wordt dan meteen de grote inwijding van mijn nieuwe fornuis.

Almendras al pimentón

250 g hele amandelen, evt. gepeld
1 el olijfolie
1 tl gerookte zoete Spaanse paprikapoeder
1 ½ tl Maldon zout

Er zijn 2 manieren: Of je roostert de amandelen in de oven op 150˚ C ongeveer 25 minuten op een bakplaat of je bakt ze op een laag pitje in een gietijzeren skillet zo’n 10-15 minuten terwijl je af en toe roert.
Daarna voeg je de olijfolie toe en roert goed. Daarna strooi je de paprikapoeder en het zout over de amandelen en schud alles goed door elkaar. Daarna doe je ze nog 5 minuten terug in oven of pan.
Haal ze eruit en laat ze afkoelen. Ze zijn het lekkerst op kamertemperatuur.
















Ik gebruik ongepelde amandelen, maar de Spanjaarden blancheren de amandelen even en halen dan de velletjes eraf. Ik ben gewoon lui, denk ik, maar ik hou ook van de smaak van de hele amandel.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...