maandag 7 december 2009

tofusteaks

Veel mensen houden niet van tofu, maar ik vind de struktuur lekker: zacht en korrelig en je kunt het helemaal naar eigen smaak klaarmaken. Deze tofusteaks bijv. maak ik altijd anders. Soms bak ik ze puur en overgiet ik ze met tamari als ze klaar zijn of ik maak een coating van ei en sesamzaadjes en soms marineer ik ze van tevoren, zoals bij dit recept.

Nodig voor 2 personen:

1 blok tofu
tamari
bruschetta pomodoro (gedroogde Italiaanse kruidenmix)
rijstmeel
zonnebloemolie

Rol de tofu in een schone theedoek en zet een uur onder druk. Zet er bijv. een zware pan of plank op.
Snijd dan de tofu in plakken van ½ cm. Giet op een grote platte schaal een bodem tamari en leg hierin de plakken tofu. Laat 5 minuten staan en keer halverwege. Bestrooi een andere grote schaal met 2-3 el rijstmeel en 2-3 el bruschetta en meng goed.
Leg de plakken tofu in het kruiden-rijstmengsel en zorg dat beide kanten bedekt worden.


Verhit wat olie in een koekenpan en bak de tofusteaks op middelhoog vuur aan beide kanten tot ze goudbruin zijn. Dat duurt een minuut of 5.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...