zaterdag 19 maart 2016

Glutenvrije ravioli van AH



Ik kwam er laatst achter dat AH verse glutenvrije pasta verkoopt en wel in 2 varianten, nl. tagliatelle en ravioli. De tagliatelle heb ik al geprobeerd en ik moet zeggen: smakelijk; wel wat dik en stug, maar iets langer koken dan al dente verhelpt dit probleem.

Je kunt de pasta invriezen, zodat je altijd wat pasta achter de hand hebt voor een snelle maaltijd. Ik vind, zoals bijna alle glutenvrije produkten, de prijs nogal hoog: 3,99 euro. Omdat AH vrij vaak alle pasta in de aanbieding heeft, wacht ik daarop en koop er dan meteen 2 en vries in wat ik niet meteen gebruik.

Vandaag at ik de ravioli. Ook deze moet wat langer koken, want de pasta is vrij stug. De smaak valt wat tegen, een beetje saai,ook omdat er in verhouding weinig vulling in zit. Volgende keer maak ik de ravioli met alleen wat bruine boter, salie en Parmezaan!

Ik maakte er een snel sausje bij van gepelde tomaat en courgette, want wat extra groente vind ik altijd wel zo prettig.


Saus:
1 el olijfolie
1 el roomboter
1 uitje of sjalot, fijngesneden
4 verse salie blaadjes, in dunne reepjes
1 teen knoflook, in dunne plakjes
1 kleine courgette, in de lengte gehalveerd en in dunne schijfjes
1 blikje gepelde tomaat, grofgehakt of 4 verse tomaten in de zomer J
1 handvol verse gehakte peterselie

Verwarm de olijfolie en de boter in een sauspan en fruit hierin de ui 4 minuten zacht met een snuf zout, voeg dan salie, knoflook en courgetteplakjes toe en fruit enkele minuten mee. Voeg dan de tomatenblokjes toe en laat 8 minuutjes zachtjes sudderen.
Breng op smaak met peper en zout en de verse peterselie.
Kook de ravioli zoals op de verpakking staat, giet af en schep meteen wat van de saus erover.
Schaaf wat parmezaan over het bord en dien meteen op.


Lekker als onderdeel van een lichte maaltijd met bijvoorbeeld een soep vooraf en een salade.


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...