woensdag 16 december 2015

WINTERSMOOTHIE (GF-DF-SF-V)



Even een snel tussendoortje!
Dankzij de zachte, tot nu toe dan, winter hoef ik niet zo mijn best te doen om mijn spijsvertering gaande te houden. Ik eet vooral warme spijzen en dranken; dat scheelt een hoop verloren energie. Eigenlijk drink ik geen smoothies in de winter, ik eet liever een stuk fruit dat ik kauw en veel warme soepen en geroosterde groentes. Ik heb geen probleem om aan 200 gram groente per dag te komen; ik eet denk ik gemiddeld 400 gram per dag, misschien wel meer.

Van de overgebleven boerenkool en de rijpe peer maakte ik een heerlijke winter smoothie, met verwarmende gember en kaneel.

voor 1 persoon:

1 rijpe peer
1 kleine appel
1 mandarijn
boerenkool
water
1 schijfje gemberwortel
1 snuf kaneel

Schil de peer en de appel en snijd in stukken en doe ze in de blender.
Vul de blender verder met gewassen en fijngesneden boerenkool, het sap van de mandarijn, fijngesneden gember en een snuf kaneel. Pulse tot een grove brij en voeg dan zoveel water (ik gebruik lauwwarm water uit de ketel) toe om een mooie dikke smoothie te verkrijgen. Laat even op vol vermogen draaien. Klaar!



for a warming winter smoothie you'll need:

1 ripe pear
1 small apple
1 clementine
kale
water
1 thin slice of gingerroot
1 pinch of cinnamon

Peel and clean apple and pear and cut into pieces. Put in the blender.
fill the blender up with washed and finely chopped kale, the juice of the clementine, the finely chopped gingerroot and a pinch of cinnamon. Give it a few pulses till roughly blended. Then add water (I use luke warm water from the kettle) little by little till  you have the smoothie consistency you want. Let it blend on high speed for about 1 minute more: green and luscious. Done!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Linda! Dit is een leuke lekkere Christmas green smoothy.
Ik heb ze gemaakt & vond ze super lekker met palmkool uit de tuin!
Yum yum yum!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...