woensdag 26 mei 2010

simpel slaatje #2

Het is helaas weer even herfst vandaag, maar hier toch het 2e simpele slaatje.
Als je gisteren radijzen en tomaatjes hebt gekocht, heb je er vast nog wat over.
Ik eet dit slaatje als een lunchsalade, de aardappels zorgen voor de koolhydraten.
Ik heb de ansjovis in kleine stukjes gesneden, maar je kunt hem ook prakken en door de dressing doen!
Vlak bij mijn huis ligt een verlaten stukje grond, waar tot een paar jaar geleden een door een architect zelfgebouwde woning stond. Daar, op dat ruige stukje terrein, groeit nog van alles, ik zoek er naar kiezels voor mijn bloembakken, plukte er een paar weken geleden nog seringen en lelietjes-van-dalen en er groeit ook overal wilde rucola!! En die is heerlijk, heel pittig, want hij schiet snel uit met warm weer, iedere dag een handje, voor dit simpele slaatje!

Voor 1 persoon heb je nodig:

1-2 gekookte aardappels in de schil, afhankelijk van grootte en trek!
sla, naar keuze, gewassen en in stukken gescheurd
4 radijzen, in kwartjes
handje rucola
1 trostomaat of 4 kerstomaatjes, in blokjes
1-2 ansjovisfiletjes op olie, in ministukjes
½ el kappertjes uit het zuur

Dyonmosterd dressing

2 el olijfolie
1 el rode wijnazijn
peper en zout
1 flinke tl dyonmosterd

Maak wederom een fraaie compositie van al het lekkers.
Schud de dressing tot een mooi geëmulgeerde dikte, proef en schep of giet, naar smaak over je salade.
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...